Στο πλαίσιο του έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» ο Δήμος Αίγινας θα υλοποιήσει τα ακόλουθα υποέργα :
- Εργασίες ανακαίνισης του ΚΕΠ Δήμου Αίγινας, προϋπολογισμού 10.230,00 €
- Εξοπλισμός αξιολόγησης/υπογραφών και εξοπλισμός ΤΠΕ, προϋπολογισμού 7.500,00 €
- Σύστημα Διαχείρισης Επισκεπτών προϋπολογισμού 7.500,00 €
Αντικείμενο του Έργου
Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) έχουν εξελιχθεί τα τελευταία είκοσι χρόνια σε έναν από τους πιο φιλικούς και αποτελεσματικούς τομείς της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης. Προσφέρουν πληροφορίες και ολοκληρώνουν διοικητικές διαδικασίες για τους πολίτες, από την υποβολή αιτήσεων μέχρι την έκδοση των τελικών αποφάσεων, συνεργαζόμενα με τις αρμόδιες υπηρεσίες. Χρησιμοποιώντας σύγχρονη τεχνολογία, διεκπεραιώνουν ηλεκτρονικά υποθέσεις και εξυπηρετούν ομάδες όπως ηλικιωμένοι και άτομα με ειδικές ανάγκες. Τα ΚΕΠ δεν είναι μόνο κέντρα εξυπηρέτησης μιας στάσης, αλλά και γέφυρα συνεργασίας μεταξύ πολιτών και κράτους.
Αποτελούν οργανικές μονάδες των Δήμων και εποπτεύονται από τη Διεύθυνση Υπηρεσιών Μιας Στάσης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη λειτουργία και τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους, ενώ η διαχείριση των πληροφοριακών τους συστημάτων γίνεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Σήμερα, διεκπεραιώνουν πάνω από 1.000 διαδικασίες, προσφέροντας φυσική, τηλεφωνική και ψηφιακή εξυπηρέτηση μέσω του gov.gr.
Από το 2019, τα ΚΕΠ μετατρέπονται σε υπηρεσίες “μιας στάσης”, όπου οι πολίτες μπορούν να διεκπεραιώνουν όλες τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο. Κύριος στόχος είναι η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών τόσο στους πολίτες όσο και στις επιχειρήσεις, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη της χώρας. Για να διατηρηθεί η ποιότητα των υπηρεσιών, απαιτούνται συνεχείς επενδύσεις σε υποδομές και προσωπικό.
Στο πλαίσιο αυτό, το παρόν έργο στοχεύει στην αναβάθμιση των υποδομών των ΚΕΠ σε δύο επίπεδα: α) την ανακαίνιση των χώρων (π.χ. δάπεδα, φωτιστικά, επιγραφές) και β) την προμήθεια tablets για τον έλεγχο εγγράφων μέσω της εφαρμογής gov.gr wallet. Επίσης, προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός των πληροφοριακών συστημάτων με την προμήθεια υπολογιστών, εκτυπωτών και tablets για τους υπαλλήλους των ΚΕΠ, καθώς και η εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης επισκεπτών σε 200 ΚΕΠ με υψηλή επισκεψιμότητα. Τα συστήματα αυτά θα επιτρέπουν την έκδοση αριθμών προτεραιότητας και τον προγραμματισμό ραντεβού μέσω web εφαρμογής. Επιπλέον, θα διατεθούν tablets για την ηλεκτρονική υπογραφή εγγράφων και την αξιολόγηση των υπηρεσιών από τους πολίτες.
Χρηματοδότηση
Ο συνολικός προϋπολογισμός για τις τρεις δράσεις του παρόντος οδηγού ανέρχεται σε 32.968.818,00 € χωρίς ΦΠΑ (με ΦΠΑ: 40.881.335,04 €) και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του προγράμματος NextGeneration EU, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας “Ελλάδα 2.0” (κωδικός δράσης: 16780 / Άξονας 2.2). Η δαπάνη έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Κωδικός Έργου: 2022ΤΑ06300031) και έχει λάβει κωδικό ΟΠΣ ΤΑ 5190859.
Στο πλαίσιο του έργου “Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ” και της παρούσας πρόσκλησης, θα χρηματοδοτηθούν 324 δήμοι της χώρας, οι οποίοι παρουσιάζονται αναλυτικά στο Παράρτημα Ι – Επιλέξιμοι Δήμοι και Δράσεις του Έργου. Η χρηματοδότηση προς τους δήμους θα δοθεί υπό μορφή επιχορήγησης από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Το έργο «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».